Regulacja stanu prawnego dla osób prawnych
Podstawa prawna: art. 71, 72, 203 – 211 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tj. z 2015 roku, Dz. U. poz. 1774 ze zm.)
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wniosek o regulację stanu prawnego gruntu pozostającego w użytkowaniu wnioskodawcy
2. Wypisy i wyrysy z operatu ewidencji gruntów
3. Operat szacunkowy
4. Dokumenty potwierdzające własność budynków – oświadczenie prezesa i głównego księgowego
5. W przypadku spółdzielni – uchwała Walnego Zgromadzenia w przedmiocie nabycia gruntów Skarbu Państwa
6. Oryginał wyciągu z rejestru sądowego
7. Kserokopia statutu spółdzielni
8. Pełnomocnictwo osób uprawnionych do zawarcia umowy notarialnej
II. OSOBY UPRAWNIONE
Spółdzielnie, kółka rolnicze, PKP, Energetyka i inne osoby prawne użytkujące grunty Skarbu Państwa bez tytułu prawnego
III. OPŁATY
I opłata roczna w wysokości 15% do 25%
Następne opłaty roczne 1% - na cele mieszkaniowe, pod garażami i rolne
3%- na inne cele
IV. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Do 30 dni - przy pełnej dokumentacji
V. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Wydział Gospodarki Nieruchomościami, pokój nr 5
Telefon kontaktowy: 67 268 05 42
VI. TRYB ODWOŁAWCZY
nie ma
Metryka
- opublikował: Kinga Basiuradata publikacji: 2015-05-27 14:31
- zmodyfikował: Dariusz Trojanowskiostatnia modyfikacja: 2019-10-02 09:06